דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות מבקשת להכריז על עדה כעוינת

ישראל רובין No Comments on דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות מבקשת להכריז על עדה כעוינת

משפט נתניהו בתיק 4000: עדות (ראשית) קשה מאוד של ד״ר יפעת בן חי שגב מי שהייתה יו"ר מועצת הכבלים והלווין בתקופה הרלוונטית לאישום. "עברתי חקירה חובבנית, רשלנית ומגמתית. אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי מילים לפה, ביקשתי יומן ותאריכים, הוא אמר לי ׳מה זה יעזור לך יומן ותאריכים?'"

נתניהו ועורכי דינו בבית המשפט צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר מסרה ד״ר יפעת בן חי שגב, מי שהייתה יו"ר מועצת הכבלים והלווין בתקופה הרלוונטית לאישום בתיק 4000, עדות (ראשית) קשה מאוד בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בעדותה אמרה שגב: "אני מצטערת להגיד שהחקירה שעברתי הייתה חובבנית, רשלנית ומגמתית, ובצורה מאיימת, ובאופן שצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל, והתוצאה היא שיהיו אמירות בחקירה שהן תוצאה של הטעיה. וכשביקשתי את הזכות לעיין בתאריכים ובמסמכים נתקלתי הסירוב מוחלט. מה שכן עשיתי זה חזרתי לניירות שלי שמתועד אצלי לפי הספר, ומצאתי שהזרקור ששמו לי אולי הצליח בחלקו, אבל לא הצליחו למחוק לי את הזיכרון".

"אני אמרתי לחוקר ׳אתה מניח הנחה לא נכונה׳, אמרתי לחוקר שהוא מכניס לי מילים לפה, ביקשתי יומן ותאריכים, הוא אמר לי ׳מה זה יעזור לך יומן ותאריכים?׳ ׳פילבר לוחץ עליך׳, מציגים לי עובדות שקריות וחלקי מסמכים. אני שלחתי מסמכים אחר כך לחוקרים. כי אח״כ הבנתי את גודל הטרגדיה. התפיסה הרגולטורית שלי, כרגולטורית מנוסה בשוק התקשורת, היא שהם טועים" הוסיפה.

"אני לא אמרתי הרבה דברים בריענון העד כי חיכיתי לשופטים. אני רוצה להגיד אמירה קשה. לא אמרתי ברענון העד, כי אין לי אמון במערכת הזו".

הדרמה התרחשה עם סיום עדותה, כאשר התובעת בתיק יהודית תירוש הודיעה שהיא מבקשת להכריז על ד״ר יפעת בן חי שגב כעדה עוינת.
שגב הגיבה לבקשה: ״עויינת למה? עוינת לאמת?״.

בית המשפט בהחלטתו באולם אמר כי "אנחנו לא מכריזים על העדה עדה עוינת, אנחנו כן מאפשרים חקירה נגדית, מתחילים עם ההגשה של ההודעה".

תירוש הסבירה את הבקשה ואמרה: "מדבר על עוינות כללית של עדה כלפי החוקרים שלה, כלפי התביעה, שאלה סיבות בהחלט לאפשר (הכרזה כעד עוין). הרי הכותרת היא "לא עדה עוינת לאמת" כמו שד"ר בן חי שגב הרגישה, שלא בצדק. מה האמת בית המשפט הזה הוא שיקבע. העד העוין נותן לתביעה את האפשרות לחקור את העדה בחקירה הנגדית ולהחליט האם הגרסה היא גרסת האמת. עוינות כללית – לא נראה לי שאפשר להכביר מילים, נראה לי שזה ניכר".

"בנוסף, כן, בדברים שהיא כבר הוסיפה בעדות כדי לשנות באופן מהותי דברים שהיא אמרה בחקירה. עכשיו העדה מספרת ישיבה שזכורה לה היטב מה-19 במרץ שהיא לא סיפרה עליה שום דבר, שהעמדה של המשרד לא הייתה מקובלת עליה, אלה לא דברים שנאמרו בחקירה".

"אני מבקשת את זה לצורך מתן אפשרות לחקור נגדית, אני גם מבקשת את האפשרות להגיש את ההודעה שלה לבית המשפט. הדברים שהיא כבר סיפרה היא החסירה מההודעות שלה".

נציין כי המשמעות של הכרזה על עד כעוין, היא הטלת דופי בעדותו בבית המשפט ובקשה מביהמ"ש לקבל כמהימנה יותר את עדותו במשטרה.



0 תגובות